آخرین قیمت انواع مواد شیمیایی و شوینده خودرو در بازار تهران
تعمیر پراید
تعمیر پراید سنسور اکسیژن سنسور میل بادامک بوش دنده دو شاخ کلاج جلو پنجره بوش کلاچ دیاگ صافی بنزین لنت ترمز استارت سوئیچ استارت
آخرین قیمت انواع مواد شیمیایی و شوینده خودرو در بازار تهران
حمام شیمیایی برای خودرو
  این بار به سراغ بازار مواد شیمیایی و شوینده خودرو رفته ایم تا ضمن آشنایی بیشتر شما با آنها، از وضعیت قیمت این محصولات در بازار آگاهی پیدا کنید تا شاید از این پس، استفاده از این مواد را در کنار بازدیدهای فنی دورهای و کارواشهای نامنظم به برنامه سلامتی خودروتان بیفزایید.
 
 
 
 

موهایتان خشک است یا چرب ؟ برای پوستتان چه نوع کرمی انتخاب میکنید ؟ در کل چقدر سعی میکنید به آراستگی ظاهری خود و سلامتتان رسیدگی کنید ؟ مطمئنا بسیار زیاد و در این زمینه با انواع مارکها و برندهای رنگارنگ که در این زمینه میتوانند یاریتان کنند، آشنا هستید؛ از شامپوهای مختلف و گرانقیمت گرفته تا انواع کرمها و ماسکها برای مراقبت پوست. یار همراه شما خودروتان است. با این وسیله نقلیه شاید بیش از 100هزار کیلومتر همراه باشید و در شرایط مختلف از آن انتظار بهترین کارایی را داشته باشید. برای خودروتان چقدر اهمیت قائلید و به سلامتیاش توجه میکنید ؟ مطمئنا بسیاری از مردم این توجه را در سرویسهای منظم فنی و بردن خودرو به کارواش خلاصه میکنند اما خودرو نیز همانند ما انسانها به توجه ویژه و نگهداری نیاز دارد. آیا تا کنون فکر کردهاید که داشبورد خودرو زیر نور آفتاب یا در اثر آلودگی چقدر میتواند صدمه ببیند و عمرش کم شود ؟ وقتی به پمپ بنزین مراجعه میکنید تنها ریختن بنزین با هر کیفیتی نمیتواند شکم خودروتان را سیر کند بلکه از باک تا موتور خودرو رسوبات مختلفی در طول زمان شکل میگیرند که میتوانند در کارکرد وسیله نقلیه شما تاثیر منفی بگذارند و به نوعی راه تنفس خودروتان را سد کنند. راه حل مراقبتهای ویژه از خودرو در محصولات شیمیایی که از دهه 50 میلادی به بازار راه پیدا کردهاند، یافت میشود؛ از آب مخصوص رادیاتور گرفته تا پاککنندههای قدرتمند. خودروتان نمیتواند فکر کند، تصمیم بگیرد و به سلامتی خودش رسیدگی کند پس این وظیفه شماست تا با بهرهگیری از این تجهیزات تا حد ممکن سلامتی خودروتان را تضمین کنید. در بخش بازار «عصرخودرو»  به سراغ بازار مواد شیمیایی و شوینده خودرو رفتهایم تا ضمن آشنایی بیشتر شما با آنها، از وضعیت قیمت این محصولات در بازار آگاهی پیدا کنید تا شاید از این پس، استفاده از این مواد را در کنار بازدیدهای فنی دورهای و کارواشهای نامنظم به برنامه سلامتی خودروتان بیفزایید :

اسپری لاستیک :

اسپریهای مختلف لاستیک موجود در بازار در ظاهر تنها به عنوان براقکنندههای سطح لاستیک شناخته میشوند اما این مواد شیمیایی علاوه بر ایجاد درخشندگی روی سطح لاستیک لایهای محافظ برای طولانی مدت در برابر سختی و شکنندگی به وجود میآورند و آلودگیهای موجود روی سطح لاستیک را پاک میکنند. باید توجه داشته باشید که برای استفاده از این اسپری ابتدا باید لاستیک شسته و خشک  و سپس اسپری روی آن پاشیده شود.

مایع انژکتور شور :

کارشناسان معتقدند که برای کارکرد بهتر سیستم سوخترسانی خودرو هر 5000 هزار کیلومتر باید از این مایع استفاده شود. این مایع که در باک ریخته میشود ضمن تخلیه آب از مخزن بنزین به شستوشوی باک و کلیه مسیرهای سوخترسانی کمک میکند و رسوبات صمغی، روغنی و کربنی را از انژکتور پاک میکند.

اسپری انژکتورشور :

از این اسپریهای برای پاکسازی سیستم انژکتور و همچنین سنسور هوای انژکتور استفاده میشود. برای استفاده از این اسپری تنها کافی است قسمت انژکتور، باز و اسپری به کل سیستم و همچنین سنسور پاشیده شود.

واکس بدنه :

آیا میدانید واکس روی کفش چه تاثیری میگذارد؟  واکس ضمن ایجاد استحکام برای کفش آن را در برابر لکهها، آب و کاهش کیفیت در برابر نور خورشید مقاوم میکند. واکس بدنه خودرو نیز مکانیسمی مشابه واکس کفش دارد. واکسهای بدنه میتوانند لکههای موجود را به راحتی پاک کنند و لایه محافظی در برابر آب، زنگزدگی و نور خورشید ایجاد کنند و همچنین به پایدار ماندن رنگهای متالیک کمک شایانی کنند.برخی از این واکسهابه همراه پولیش هستند که به پوشاندن خطهای ریز با پخش کردن رنگ بدنه کمک میکند و همچنین تاثیر بسیار زیادی روی شفافیت رنگ و افزایش عمر آن میگذارد. معمولا توصیه میشود هر 6 ماه تا یک سال بدنه خودرو توسط واکس تمیز و محافظت شود اما توجه داشته باشید استفاده مداوم از پولیش برای از بین بردن خطوط نه تنها کیفیت رنگ را افزایش میدهد بلکه به دلیل توزیع رنگ برای پوشاندن خطوط کوچک از کیفیت آن میکاهد.

محافظ سطوح چرم صندلی و داشبورد :

این محافظها که در انواع حرفهای حدود 40 تا 50 هزار تومان قیمت دارند، ضمن شفافسازی چرم بوی آن را بار دیگر زنده میکنند و باعث نرم شدن چرم و جلوگیری از خشکی و شکستگی میشوند. این محافظها همچنین ضمن پاکسازی کثیفیهای ناشی از مواد چرب و روغنی با ایجاد لایهای محافظ از آسیبدیدگی چرم در مقابل این کثیفیها جلوگیری میکنند.

محافظها و براقکنندههای داشبورد :

این محافظها دارای موارد پلیمری و سیلیکونی هستند. ازاین محافظها هم برای پاکسازی لکهها و چربیهای موجود روی سطوح پلاستیکی و هم ایجاد لایهای روی این سطوح برای محافظت در برابر نور خورشید و ترک خوردن استفاده میشود. محافظ داشبورد همچنین به درخشندگی سطح داشبورد کمک میکند. عدهای تصور میکنند استفاده از این محافظهای باعث نرم شدن سطوح پلاستیکی نیز میشود که اشتباه است. برخی از این محافظها به همراه خوشبوکننده در بازار موجود هستند که علاوه بر انجام کارهای اشاره شده باعث خوشبو شدن اتاق خودرو با رایحههای مختلف میشوند.

اسپری پنچری :

این اسپری مکانیسمی مشابه چسب دارد و معمولا روی آن لوله مخصوصی قرار میگیرد. در هنگام پنجری تنها کافی است به وسیله لوله تعبیه شده از قسمت والو لاستیک مقداری از این چسب به داخل پاشیده شود تا چسب با پوشاندن محل پنچری امکان تنظیم باد مجدد را فراهم سازد. استفاده از لاستیکی که با این اسپری پنچری آن برطرف شده است برای بلندمدت توصیه نمیشود.

مایع اکتان :

در جایگاههای بنزین کشور معمولا بنزین با دو کیفیت عرضه میشود و درجه کیفی آن با عنوان عدد اکتان شناخته میشود. هر اندازه این عدد بالاتر باشد ترکیب قدرتمندتری از سوخت و هوا به وجود میآید و در اثر انجام فرایندهای جاری سیلندر روی قدرت خودرو تاثیر بیشتری میگذارد. در صورت استفاده از بنزین نامرغوب ممکن است رسوبات و مشکلات متعددی برای موتور خودرو پیش آید لذا به همین منظور مایعهای اکتانی به بازار عرضه میشوند که در بهترین حالت عدد اکتان را تا 5درصد افزایش میدهند و علاوه بر این موضوع به علت اضافه شدن به باک، ضمن پاکسازی این قسمت مسیرهای منتهی به موتور خودرو از باک را نیز شستوشو میدهند تا عمل احتراق به سالمترین نحو ممکن انجام شود.

اسپریهای تمیزکننده ترمز و کلاچ:

این اسپری میتواند از لیز خوردن لنت روی دیسک ترمز، شیشهای شدن لنت و فرسایش سریع لنت جلوگیری کند و لرزش و صدای ناشی از لنت در هنگام ترمزگیری را کاهش دهد. برای استفاده از این اسپری قبل از استفاده لنتهای نو باید دو طرف دیسک ترمز به آن آغشته شود و قبل از تعویض دیسک و صفحه نیز میتوان از آن استفاده کرد. باید توجه داشت که بعد از پاشیدن این اسپری به هیچ عنوان نباید از پارچه برای خشک کردن آن استفاده کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: