چگونه باتری‌خودرو را درزمستان زنده نگه‌داریم؟
تعمیر پراید
تعمیر پراید سنسور اکسیژن سنسور میل بادامک بوش دنده دو شاخ کلاج جلو پنجره بوش کلاچ دیاگ صافی بنزین لنت ترمز استارت سوئیچ استارت

باتری‌ها در زمستان شبات بسیار زیادی به انسان پیدا می‌کنند زیرا باید آن‌ها را گرم نگاه داریم و به صورت منظم مواد غذایی برسانیم تا مواد شیمیایی درون آن‌ها رضایت را در کارکرد باتری نشان بدهد، درست مثل انسان که باید در زمستان لباس گرم بپوشد و غذای منظم و مناسب مصرف کند.

باتری‌هایی که برای مدتی طولانی مورد استفاده قرار نگیرند با پدیده خالی شدن خودکار شارژ روبرو خواهند شد و این پدیده حتی در هوای متعادل نیز رخ خواهد داد و تنها به زمستان بازنمی‌گردد. البته مشکل اصلی و بحرانی، زمانی رخ می‌دهد که یخ زدگی در باتری موجب ترک برداشتن سطح رویی باتری بشود زیرا در این شرایط یخ زدگی به داخل باتری نیز نفوذ کرده است و آسیب جدی به بخش‌های داخلی آن وارد ساخته است. برای جلوگیری از این مورد تنها راه پیش روی ما نگه‌داری مناسب باتری خواهد بود.

نخستین گام استفاده از ابزارهای مناسب در زمان‌هایی است که برای مدتی از باتری استفاده نمی‌شود؛ یکی از مهم‌ترین ابزارها برای فصل زمستان می‌تواند شارژرهای باتری باشد، این شارژرها در ابتدا ممکن است گران به نظر برسند ولی قیمت آن‌ها در مقایسه با خرید یک باتری نو به‌هیچ‌عنوان بالا نیست. در این میان پیشنهاد می‌کنیم که فریب قیمت پایین بسیاری از مدل‌های شارژر را نخورید و مدل‌های استاندارد را خریداری کنید؛ این مدل‌ها قیمت به نسبت بالاتری دارند ولی در عین حال از مدار داخلی ویژه‌ای برخوردار هستند که از اور شارژ شدن باتری جلوگیری به عمل می‌آورد. استفاده از این شارژرها برای زمستان و یا وقت‌هایی که می‌خواهید برای مدت زمانی طولانی از باتری استفاده نکنید، می‌تواند بسیار مفید و حتی ضروری باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: