روغن واسکازین رقیق بریزم یا غلیظ معایب و مزایا
تعمیر پراید
تعمیر پراید سنسور اکسیژن سنسور میل بادامک بوش دنده دو شاخ کلاج جلو پنجره بوش کلاچ دیاگ صافی بنزین لنت ترمز استارت سوئیچ استارت

دوستان من تو اهواز زندگی میکنم و گرمای هوا هم همونطور که میدونید تو اهواز بیشتر از همه جاس و به بالای 50 درجه میرسه ، میخواستم واسکازین ماشین رو عوض کنم ، تعویض روغنی که دوست خودمم هست بهم گفت اترود با غلظت 80w140 بهت میدم ، اما اینجا همه دوستان از واسکازین با غلظت پایین استفاده میکنن ، میخواستم بدونم فرقی میکنه ؟ غلظت بالا بودنش خوبه یا بد ؟ تاثیر منفی داره یا مثبت ؟

 

مهمترین چیز اینکه به توصیه کارخانه سازنده ماشین و نوع روغن از نظر درجه کیفیت توجه کنی اگر ماشینت پراید که حتما باید 75w80 gl4 or gl5 باشه .
روغن هر چی (ویسکوزیته) غلیظ باشه باعث بد جا رفتن دنده ها و بعد از یه مدتی به کاسه نمدها ی گریبکس اسیب میزنه که به روغن ریزی میافته اگر خیلی رقیق باشه باعث فرسایش بین دندها شده و روغنکاری خوب صورت نمیگره و به اصلا گیریبکس خشک کار کرده و به زوزه می افته .

یادم میاد من قبل از اینکه یه پراید صفر بخرم یه تجربه بدی روی پراید قبلیم که مدل 85 بود داشتم به توصیه یه تعویض روغنی که الان میفهمم یارو کاملا تعطیل بود و یا فقط میخواست جنشو بفروشه واسکازین 140 پارس ریختم که کلی هم تعریفشو میکرد که مناسب پراید منم که تجربه نداشتم گوش کردم

نتیجه این شد که صبحها دندها سفت بودن موقع معکوس دادن دنده سه به دو جا نمیرفت و یه روزم زیر ماشن و نگاه کردم دیدم به به چه روغنی داده.بعد از خرید پراید صفر وسواس خاصی پیدا کردم به خاطر اون تجربه بد و یه سری اطلاعات از نت و از انجمنها و دوستان بدست اوردمم که بسار مفید بود به شما هم توصیه میکنم تو یکی از این سایتهای شرکتهای نفتی مثل بهران سپاهان یا ایرانول برید اطلاعات جالبی درباره انتخاب روغن مناسب به شما میده
درباره عددی که گفتید اینجوری بگم که عدد اول ویسکوزیته روغن در تابستان یا در گرما و عدد دوم که با wشروع میشه عدد ویسکوزیته تو سرما یا زمستان هست مقدار این گرما و سرما تو تست اطلاعات روغن شرکت سازنده هست اگر این اعداد ویسکوزیته هرچی پایین تر باشد نشانگر اینه که روغن از درجه کیفیت خوبی برخوردار و در مقابل شرایط محیطی تغییر حالت نمیده و در اصل حالت اولیه خودشو حفظ میکنه شاید بپرسی خب روغن 5w20 نسبت به 20w50بهتر بله درسته ولی نسبت به کارایی موتور و عوامل محیطی و تکنولوژی ساخت باید روغن مناسب به توصیه کارخانه را استفاده کرد
بعنوان مثال روغن موتور 20w50 gl4 مناسب پراید با تکنولوژی 1993 میباشد که پایه معدنی دارد نه سنتتیک
هرچی می ریزی فقط و به توصیه کارخانه سازنده باشد و تو اون گرید که تعیین شده

 

برای اطلاع از جدیدترین قیمت قطعات خودرو و قطعات یدکی پراید و جدید ترین اخبار اینجا کلیک کنید



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: