اگه براي مدت حدود 7 يا 8 ساعت خاموش باشه براي روشن شدن نياز به 4 يا 5 استارت داره
تعمیر پراید
تعمیر پراید سنسور اکسیژن سنسور میل بادامک بوش دنده دو شاخ کلاج جلو پنجره بوش کلاچ دیاگ صافی بنزین لنت ترمز استارت سوئیچ استارت
دوستان ماشين بنده پرايد 141 ساژم هست كه سنسور دماي آب ECU اون خراب شده والان به خوبي استارت نميخوره سنسور رو چند بار تعويض كردم اما فايده اي نداشته از خود سايپا هم پرسيدم گفتن چون ساژم ديگه قطعاتش توليد نميشه و نميتوني جنس خوب اين سنسور رو پيدا كني حالا تكليف بنده چيه ؟
 
 


آه ببخشید با اینا پراید روشن نمیشه؟

 
 
 
با سلام.
چند تا سوال؟
ماشین مدل چه سالیه؟
سیستم ضد سرقت داره؟(ایموبیلایزر)
اصلا روشن نمیشه یا بد روشن میشه؟
اگه بد روشن میشه چه جوری؟ یه کم توضیح بدید لطفا...
 
 
با سلام.
چند تا سوال؟
ماشین مدل چه سالیه؟
سیستم ضد سرقت داره؟(ایموبیلایزر)
اصلا روشن نمیشه یا بد روشن میشه؟
اگه بد روشن میشه چه جوری؟ یه کم توضیح بدید لطفا...

دوست عزيز مدل 85 هست سيستم ضد سرقت نداره بايد خدمتتون عرض كنم اگه براي مدت حدود 7 يا 8 ساعت خاموش باشه براي روشن شدن نياز به 4 يا 5 استارت داره و بعد از استارت چهارم يا پنجم روشن ميشه و هيچ مشكلي نداره اما زير 7 ساعت بخوبي روشن ميشه.از چند تا تعميركار پرسيدم گفتن عيب از اين سنسورشه منم خريدم تعويض كردم اين مشكلش حل شد اما فن خيلي دير و براي مدت كوتاهي روشن ميشد و ماشين جوش مي اورد بردم دياك زدم گفت سنسور خراب 20 درجه اختلاف دما داره يكي خودش انداخت فرداش دوباره بد استارت خورد رفتم سايپا گفت چون ساژم توليد نميشه نداريم خودمون از بيرون ميخريم!!! يكي ديگه خريدم بازم حل نشد و خراب بود.يكي از لوازم يدكي ها هم گفت از باتريه منم باتري دوستم رو گرفتم گذاشتم باز هم فايده نداشت. با تشكر از شما.
 
 
تا جایی که من اطلاع دارم سنسور دمای آب ساژم شرکتی موجوده و هیچ مشکلیم نداریم!
اما در مورد اطلاعاتی که دادید باید بگم به نظر من هم مشکل ماشین همینه.
البته جنس این سنسور اونقدرها اهمیت نداره که باعث روشن نشدن ماشین بشه، البته خراب بودن این سنسور یکی از دلایل روشن نشدن ماشینه.
علل دیگه ای مثل سنسور دور موتور، سنسور میل بادامک(نقطه مرگ بالا)، و عدم شناسایی کد سوئیچ در مدلهای ایموبیلایزر هم میتونه باعث روشن نشدن ماشین بشه.
 
 
بعد از 7 ساعت قبل از استارت 30 ثانیه سوییچ رو باز بگذار بعد استارت کن.
جواب رو بگو.
 
 
من هم مشکل دیر روشن شدن ماشین دارم مخصوصا وقتی هوا سرد است البته ماشین من پراید صبا با ایمبولازر است .
بیش از یازده بار به نمایندگی های مختلف مراجعه کردم هیچ کدام مشکل را نفهمیدند. حتی مجموعه دریچه گاز را برایم عوض کردند. کویل را برایم عوض کردند و برخی از قطعات دیگر که خودم عوض کردم و در نهایت هیچ فایده ای نداشت .
تا اینکه یک روز قبل از اینکه ماشین را روشن کنم ، بعد از قطع شدن صدای پمپ بنزین حدود یک دقیقه صبر کردم و بعد استارت زدم و ماشین به راحتی روشن شد. البته هنوز هم مشکل ماشین را نمیدانم و این بهترین روشی است که برای روشن شدن ماشین از ان استفاده میکنم.

مدل ماشین هم 86 و ساژم است.

اگر دوستان راه حل مناسبتری دارند و یا مشکل را میدانند لطفا راهنمایی کنند.
 
 
خود مدلهای ساژم به بیان ساده به دو مدل تقسیم می شوند.
مدل بدون سنسور میل بادامک و مدل با سنسور میل بادامک.
به طور خلاصه در هر دو مدل مشکل دیر روشن شدن ماشین به خصوص در هوای سرد شایع است که می توان دلایل احتمالی زیر را برای آنها متصور دانست:
چون قدرت جرقه زنی کوئلهای ساژم از مدل مشابه زیمنس کمتره این مدلها کمی در هوای سرد (به خصوص) به مشکل بر می خورند، همچنین ضعیف شدن تدریجی شمعها هم به این نقطه ضعف ساژمها کمک کرده و مشکلات ریز بیشتری برای مصرف کننده به وجود میاره.
عدم کیفیت بنزین هم یکی دیگه از دلایل شایع در کم شدن قدرت ماشینه.
اما به خصوص در مورد مشکل بالا باید به ترتیب :
پمپ بنزین، رگلاتور سوخت، شمع، صافی بنزین، صافی هوا، کوئل، فیلر سوپاپها و در نهایت در صورت عدم پاسخگویی موارد فوق دریچه گاز، سنسور اکسیژن و سیستم کنترل الکترونیکی اتومبیل هم چک بشن.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: