تعمیر پراید
تعمیر پراید سنسور اکسیژن سنسور میل بادامک بوش دنده دو شاخ کلاج جلو پنجره بوش کلاچ دیاگ صافی بنزین لنت ترمز استارت سوئیچ استارت
نگارش در تاريخ جمعه 23 مهر 1395برچسب:محافظ کامپیوتر 206,محافظ ecu 206,خرابی ecu 206,, توسط دوست

دوستان توجه کنند بستن محافظ ecu بعد ار گذشت مدت زمانی ممکن است مشکلاتی را برای ecu ماشین شما ایجاد کند

یکی از خطاهایی که شاید ایجاد شود قطع شدن برق انژکتور و تک کار کردن موتور ماشین می باشد

در صورتی که همچین مشکلی برای شما ایجاد شد محافظ ایسیو را باز نمایید و سوکت ecu باز کرده و دوباره بزنید مشکل شما حل خواهد شد

و نیاز نیست  هزینه بی خودی کرده به تعمیر کار ecu , برق کار مراجعه نمایید ان هم اگر بتوانند مشکل را تشخیص بدهد

به روشهای مختلف حداقل هرینه ای بین 250 الی 500 هزار تومان از شما درخواست خواهند کرد

و شاید هم ماشین شما را الکی یک روز همان جا نگه دارند که بگویید ما روی ماشین شما کار انجام دادیم!!!!!!!!!!!!

مواظب باشید الکی سیم کشی ماشین شما را باز نکنند

در بدترین حالت با تمیز کردن ic انژکتور روی ecu مشکل شما رفع خواهد شد

وحتی بعضی مواقع بستن محافظ ecu باعث مصرف بنرین دوبرابر و بد کار کردن ماشین می شود

اگر حتما می خواهید محافظ ببندید از محافظ درب موتور استفاده نمایید

 

 

نگارش در تاريخ جمعه 9 مهر 1395برچسب:, توسط دوست

سازندگان معروف ECU:
 

  1. شرکت Bosch آلمان: اين شرکت بهترين و معروف‌ترين سازنده ECU و کيت انژکتوري در دنيا مي‌باشد و در اغلب خودروهاي پيشرفته جهان نشاني از آن را مي‌توان يافت. چند مدل از زانتيا موجود در ايران داراي کيت انژکتوري Bosch مي‌باشد.
  2. شرکت Delco آمريکا: اين شرکت يکي از قديمي‌ترين شرکت‌هاي سازنده ECU مي‌باشد و ECU آن در اغلب خودروهاي آمريکايي بخصوص خودروهاي شرکت GM يا جنرال موتورز بکار رفته است. مانند کاديلاک، پونتياک و... همچنين در خودروهاي دوو کره مانند دوو ESPERO.
  3. شرکت Ford آمريکا: اين شرکت سازنده خودرو، سازنده ECU البته براي خودروهاي فورد مي‌باشد و اولين بار ايده کنترل تطبيقي يا خود-يادگير در خودروهاي اين شرکت عملا پياده‌سازي شد.
  4. شرکت Siemens آلمان: فعاليت اين شرکت گرچه به اندازه رقيب آلماني آن يعني Bosch نيست اما ECUهاي خوبي مي‌سازد. ECU پرايد انژکتوري موجود در ايران طراحي اين شرکت است.
  5. شرکت Magneti Marelli ايتاليا: اين شرکت در اروپا محبوبيت زيادي داشته و بر روي اغلب خودروهاي اروپايي کيت آن نصب است. به عنوان مثال خودروهاي فيات مدل PUNTO و فولکس واگن مدل GOLF IV، مزدا ۳۲۳.
  6. شرکت Sagem فرانسه: بر روي اغلب ماشين‌هاي فرانسوي ECU اين شرکت نصب است. بنابراين پژو ۲۰۶، مدل‌هايي از زانتيا؛ همچنين خودروهاي ايراني مانند سمند و پيکان انژکتوري.
  7. شرکت Nippon Denso ژاپن: اين شرکت توسط شرکت تويوتا تاسيس شده و بخش عمده سهام آن را دارا مي‌باشد البته ۶ درصد سهام آن متعلق به شرکت Bosch است. ECU اغلب خودروهاي تويوتا (مانند تويوتا لندکروز) و برخي خودروهاي ژاپني مانند نيسان، هوندا، سوزوکي و ... متعلق به اين شرکت مي‌باشد.

یک روش میانبر برای حل مشکل برق نداشتن انژکتور یکی از سیلندرها برای انژکتورهایی که نیم ترتیبی کار می کنند

البته برای حالت ترتیبی هم به نظرم میشود استفاده کرد فقط مصرف بنزین بیشتر می شود

تست مداری که یکی یکی سوزنها را می کنیم سالم هستند یعنی یه پایه از سوزن برق رااز رله دوبل می گیرد درست است اما پایه دوم سوزن منفی از ECU میگیرد از توی برد کامپیوتر قطع می باشد . حالا اگر انژکتور 2و 3 باشند از هم متوانند استفاده کنند . و اگر انژکتور 1و4باشند از هم . ودر چنین مواقعی با یک تیکه سیم پایه سوزن انژکتوری که از کامپیوتر می اید را به هم وصل کنید (1و4) (2و3)مشکل حل می شود 

http://sadeghshafizade.blogfa.com/author/sadeghshafizade

 MPFI Bosch ME 7.4.4 206

سيستم پاشش چند نقطه اي به سه دسته تقسيم مي شود :

 الف دستة غيرترتيبي : در اين دسته هر چهار انژكتور با هم پاشش مي كنند كه در ECU هاي MM8P ( مگنتي مارلي ) كاربرد داشته و در خودروهاي مانند سري اول پژو پرشيا و سمند .

ب دستة نيمه ترتيبي : در اين سيستم انژكتورها جفت جفت پاشش مي كنند يعني انژكتورهاي 1 و 4 با هم و 2 و 3 نيز با هم پاشش مي كنند كه در ECU SL96 استفاده شده كه در خودروهاي پيكان ، سمند ، پژو 405 و RD استفاده شده است .

ج دستة ترتيبي : اين دسته با پيشرفت تكنولوژي جايگزين دو گروه قبلي شده و امروزه در تمامي خودروها استفاده مي شود . در اين سيستم پاشش سوخت به صورت تك تك و بر اساس احتراق 2 و 4 و 3 و 1 مي باشد كه ECU هاي اين نوع S 2000 مي باشد

 

معرفی سیستم الکترونیکی موتور پژو ۲۰۶

ECU های مورد استفاده در سیستم انژکتور موتور ۲۰۶ از انواع مختلفی بوده و سیستم تزریق سوخت ان از نوعMPFI تک پاشش است. به عبارتی انژکتور هر سیلندر جداگانه بر طبق ترتیب احتراق ۱۳۴۲ سوخت را تزریق می کند که در بعضی از خودروهای قدیمیتر این طور نیست و انژکتور دو سیلندر ۱ و۴ – ۳ و۲ را باهم پاشش میکنند. ECU مورد استفاده در موتورTU3 قدیمی تیپ ۱ غیر مولتی پلکس ۳۵S2000 — و در تیپ های ۲و۳ مولتی پلکس S2000 — ۳E 3F است. ولی در خودرو های جدیتر از ECU والو استفاده می شود. در موتور های TU5 از نوع ECU BOSCH ME7.4.4 استفاده می شود که در نوع خودروهای جدیدتر از BOSH ME7.4.5 استفاده میشود.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ چهار شنبه 7 مهر 1395برچسب:, توسط دوست

10. تعویض انژکتور

9. تعویض دریچه بازچرخانی گاز اگزوز و تمیز کردن تمام اتصالات آن

 8. تعویض ترموستات

7. تعویض شمع و سیم آن

6. تعویض سنسور توده جریان هوا

5. تعویض کوئل

 4. تعویض کوئل ها و شمع‌ها

3. بررسی شل بودن درپوش باک خودرو و در صورت نیاز سفت کردن یا تعویض آن

2. تعویض مبدل کاتالیست با مبدل کاتالیست OE جدید

 1. تعویض سنسور اکسیژن

برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطالب مراجعه شود


ادامه مطلب...

ساندرو از لحاظ ابعادی، ۴۰۲۰ میلی‌متر طول، ۱۷۴۶ میلی‌متر عرض و ۱۵۳۴ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۵۸۸ میلی‌متر است. در مقابل ساندرو استپ‌وی ۴۰۲۴ میلی‌متر طول، ۱۷۵۳ میلی‌متر عرض و ۱۵۸۴ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور آن نیز همانند ساندرو معمولی، ۲۵۸۸ میلی‌متر است.

مقایسه ساندرو استپ وی و ساندرو

 

 


ادامه مطلب...